MINUT ČTENÍ: 3

AUTOR: ADAM ROTH

Snil jsi někdy o tom, že budeš ležet na pláží, kde nikdo není, jen ty a příroda? Že se ocitneš na místě, kde výdobytky civilizace jsou desítky kilometrů daleko? Mně se tento sen splnil a to nečekaně díky Couchsurfingu. Díky Rexi!

Splněný sen

Ke konci našeho dvouměsíčního cestování po Filipínách jsme se dostali na ostrov Coron. Rádi zůstáváme s místními, abychom nasáli skutečný „vibe“ místa a poznaly zákoutí, která jsou turistům skryta. Proto jsme v kavárně projížděli Couchsurfing a hledali hostitele pro následující dny. Jelikož Couchsurfing vyhledává v relativně širokém okruhu, našlo nám to hostitele Rexe, který vlastně vůbec na Coronu nebydlí, ale přebývá na svém vlastním ostrově, asi hodinu a půl lodí z Coronu. Stačilo jen napsat zprávu a doufat.

Chytáme loď za minutu dvanáct

O dva dny později se nacházíme na Island Hopping Tour okolo Coronu a nervózně posedáváme na lodi. Asi si říkáš, proč si spíše neužíváme výlet. Skutečnost se má tak, že naše žádost na Couchsurfingu skutečně vyšla a my tak máme ve 4 hodiny z přístavu odplouvat na soukromý ostrov! To bychom ale nesměli sedět na lodi s ostatními turisty. Ráno nám totiž slíbili, že budeme nejdéle ve 3 zpátky. To by ale nebyla Asie, aby to byla pravda. Naštěstí nás jiná loď hodila do přístavu a doslova za minutu dvanáct chytáme loď do ráje.

Kultura a žaludek

Kromě posádky nás vítá majitel ostrova Rex a další šťastlivci z Couchsurfingu. Naše mezinárodní crew sestává z nás čechů, filipínců, španělky, francouze a holky z Hon Kongu. Užíváme si naprosté svobody a postupně se seznamujeme. Jen Wendy si plavbu moc neužívá, Filipíny jejímu žaludku příliš nesvědčí. Za tmy dorážíme na ostrůvek, kde nás vítají další dva osadníci ostrova, kteří pomáhají Rexovi s chodem celého místa.

Na prozkoumání ostrova a krásné pláže si musíme počkat do rána a tak alespoň zjišťujeme co na ostrově je. Výčet je následující: kychyně, jídelna, 2 domky (jeden pro Rexe a zbylý pro hosty). Kromě Rexe a jeho dvou pomocníků ostrov obývají pouze suchozemští krabi. Po vybalení se všichni podílíme na přípravě večeře a následně usedáme ke stolu. Dozvídáme se, že Rexovi rodiče jsou významní obchodníci a jeho dědeček tento malý ostrov před lety koupil. Rex je však prvním členem rodiny, který se rozhodl vybočit z řady a na ostrov se odstěhoval. Přírodní bohatství je pro něj důležitější než to materiální. V době, kdy jsme na ostrově pobývali, právě dokončoval potapěčský výcvik. Jeho snem zde bylo vytvořit malý potapečský kemp (teď už víme, že se mu splnil).

Hadí ostrov cestování
Probuzení v ráji a výlet na Hadí ostrov

Hadí ostrov

Ráno se probouzíme do slunečného dne a spatřujeme z balkónu výhled z ostrova v celé kráse. Tyrkysová voda, neobydlené ostrůvky v okolí a boží klid. Zkrátka balzám na duši. Dopoledne pouze relaxujeme, ale odpoledne nás Rex bere na slibovaný výlet lodí na hadí ostrov. Hadí se však nejmenuje například díky svému tvaru, ale kvůli tomu, že na něm hnízdí had, po jehož uštknutí máte tak půl hodiny života. Prý však stačí nestrkat ruce do děr v útesech. Pokyny jsme se řídili, hady viděli a naštěstí přežili 😊 Skutečně nevšední a originální zážitek… 😊

Večer beru podvodní baterku a vydávám se šnorchlovat do temného moře. Neskutečně strašidelný a zároveň úžasný zážitek. Povedlo se mi vidět na pikosekundu malého žraloka a chobotnici. Pak už jsme jen pozorovali nebe poseté hvězdami a ulehli natěšeni na poslední den strávený na tomto místě.

šnorchování s rejnoky
šnorchlování

Šnorchlování s rejnoky

Druhý den ráno okamžitě beru šnorchl a jdu si užít šnorchlování i během dne. Jakmile seběhnu schody, dozvídám se, že další dva couchsurfeři viděli 7 menších žraloků. Celý natěšený skáču do vody a pokouším se o to samé. Bohužel tentokráte není můj den, měl jsem si asi ještě více přivstat. Naštěstí však vidím nádherné korály a hlavně rejnoky! Odpoledne už je čas vyrazit zpět směr Coron. Druhý den už totiž letíme do Manily. Škoda, že jsme neměli více času. Podobná místa totiž nemá člověk možnost vidět každý den.

šnorchování s rejnoky

A toto je přesně ten důvod proč je Couchsurfing většinou to nejlepší co nás na cestách potká. Nikdy nevíte, co se z toho vyklube. Třeba se taky jednou dostanete na podobně unikátní místo. Díky Rexi!

Líbí se vám moje články o cestování?

Pokud ano, více jich najdete kliknutím na TENTO ODKAZ. Případně mi napište vaše připomínky na info@praxiso.cz 🙂